Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


Ας κάνουμε και λίγη φυσική, για να κατανοήσουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει! Όλες τις προηγούμενες μέρες παρατηρήσαμε χιόνι να πέφτει στην αυλή μας, την βροχούλα να μη μας αφήνει να απολαύσουμε το διάλειμμά μας, όσο για το κρύο...είναι πολύ τσουχτερό! Η εποχή του Χειμώνα χαρακτηρίζεται από όλα αυτά! Όσο για το Β. Πόλο, εκεί τα πράγματα είναι πραγματικά παγωμένα!
Πώς αλήθεια δημιουργείται το χιόνι και ο πάγος; και πώς διατηρούνται παγωμένα; και αν έχω ένα κομμάτι πάγο στην τάξη μας, τι θα πάθει ο πάγος σε λίγο; σε τι μετατρέπεται ο πάγος αφού λιώσει;
πολλά τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί που τέθηκαν στα παιδιά, και ακούστηκαν πολλές ερμηνείες και απόψεις για όλα αυτά. Μετά ήρθε η ώρα του πειραματισμού, για να διαπιστώσουμε ποιες από τις υποθέσεις των παιδιών είναι αληθείς...
Στην αρχή...γνωρίσαμε την κατάψυξή μας. Ακουμπήσαμε και νιώσαμε πόσο κρύα είναι, και συμφωνήσαμε ότι κάπως έτσι είναι και οι συνθήκες του καιρού όταν χιονίζει. Μάλιστα τα παιδιά είπαν πόσο μοιάζει με το Β. Πόλο! Αγγίξαμε τα παγάκια και τα λιώσαμε με τη θερμοκρασία των χεριών μας, με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, με τον ήλιο, με το καλοριφέρ και τέλος με μια ισχυρή εστία θέρμανσης, όπως είναι το γκαζάκι. Κάναμε και το αντίστροφο: γεμίσαμε μια παγοθήκη με νερό και όταν επιστρέψουμε στο σχολείο θα δούμε αν΄καταφέραμε να φτιάξουμε παγάκια!

Το φαινόμενο της πήξης και τήξης δε συμβαίνει μόνο στο νερό, αλλά και σε πολλά άλλα υγρά ή στερεά σώματα. Πειραματιστήκαμε με ένα κερί, για να δούμε τι παθαίνει όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει και όταν πάλι σβήσει η φλόγα του. Τις παρατηρήσεις των παιδιών καταγράψαμε σε ένα χαρτί.
Έπειτα από τόσα πειράματα, ήρθε η ώρα να απολαύσουμε μια αγαπημένη ιστορία του Μ. Κοντολέων: "Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει". Παρακολουθούμε το απίθανο ταξίδι ενός χιονάνθρωπου που καταφέρνει με τη βοήθεια των φυσικών φαινομένων της γης να φτάσει στο Βαρρά, όπου δε θα λιώσει ποτέ! Τα παιδιά δραματοποιούν την ιστορία.


Φτιάχνουμε χαριτωμένα ανθρωπάκια σκιέρ για να στολίσουμε τη χειμωνιάτικη τάξη μας!


Ομαδοποιήσαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα σύμφωνα με το είδος τους και τα τοποθετούμε κάτω από την σωστή λέξη.


Μαθαίνουμε το ποίημα του χιονανθρώπου το οποίο το γράφουμε σε μεγάλο χαρτόνι και ζωγραφίζουμε ανάλογες εικόνες και εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας με σύνθετες λέξεις.


Δραματοποιούμε το πώς φτιάχνουμε ένα χιονάνθρωπο,σύμφωνα με το παραπάνω ποίημα,καθώς και τον τρόπο με τον οποίο κινείται(βαριά βήματα,αργός ρυθμός κίνησης και χοντροκομμένες μη ευέλικτες κινήσεις σώματος).


Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ  με τον κρύο καιρό,τα ζωάκια των πάγων και της χειμέριας νάρκης,τα κάτασπρα τοπία του,το παιχνίδι με το χιόνι και την θαλπωρή του τζακιού,μας έφερε πιο κοντά και μας έμαθε πως κάθε εποχή έχει την ομορφιά της και πως η φύση έχει ανεκτίμητους θησαυρούς που πρέπει να προφυλάξουμε.

ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ.


.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας