Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Ένα λουλούδι φέρνει την άνοιξη....

Μπορείς να κόψεις όλα τα λουλούδια, αλλά δεν μπορείς να εμποδίσεις την Άνοιξη να 'ρθει.

~Πάμπλο Νερούντα (Χιλιανός ποιητής ) | 1904-197



Από την προηγούμενη εβδομάδα τα παιδιά έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για τα λουλούδια κόβοντας από το κήπο και τα δέντρα της γειτονιάς τους άνθη.Ρωτήθηκαν λοιπόν με τι θα ήθελαν να ασχοληθούν και φυσικά απάντησαν με τα λουλούδια και τις πεταλούδες.Ξεκινήσαμε λοιπόν με το τι γνωρίζουν για τα λουλούδια(μέρη του λουλουδιού και τις ανάγκες του).Τα παιδιά είχαν αρκετές γνώσεις ως προς τι είναι ένα λουλούδι,τι μας προσφέρει και τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί.Γνώσεις που τις αποτύπωσαν στο χαρτόνι με την βοήθειά μας.
Ονομάσαμε τα μέρη λοιπόν του λουλουδιού,τα γράψαμε και στην συνέχεια θυμηθήκαμε πώς η κ.Χλωροφύλλη μαγειρεύει την τροφή των λουλουδιών ανακατεύοντας το νερό,τον αέρα,το φως του ήλιου και τις βιταμίνες από το χώμα.


Έπειτα,μπήκαμε στον υπολογιστή και με την μηχανή αναζήτησης Google,βρήκαμε εικόνες λουλουδιών τις οποίες αποθηκεύσαμε για να τις εκτυπώσουμε. Τα παιδιά ζωγράφισαν λουλούδια χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή και με την βοήθειά μας  θα τα εμφανίσουν όταν όλη η διαδικασία ολοκληρωθεί.




Ζωγράφισαν λουλούδια τόσα όσα τους ζητήθηκαν (καρτέλες του αριθμού 1,2) .


Έφεραν λουλούδια από το σπίτι (ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για την συνεργασία τους και την γρήγορη ανταπόκρισή τους). Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια τα παρουσίασαν...

έπειτα τα περιεργάστηκαν με προσοχή δίνοντας έμφαση στα πέταλα(χρώμα,σχήμα,ένα ή πολλά,απαλά ή τραχιά),στα σέπαλα(σχήμα,χρώμα και υφή),στον μίσχο(μέγεθος ,σκληρός ή ευλύγιστος),στα φύλλα(μακρόστενα,πλατύφυλλα,οβάλ,μικρά και μεγάλα κ.τ.λ)και στους στήμονες και την γύρη(μέγεθος,χρώμα).
Τα παιδιά που δεν έφεραν λουλούδια είχαν την δυνατότητα να παρατηρήσουν τα λουλούδια της ομάδας τους.Άλλωστε όλα τα λουλούδια λίγο πολύ πέρασαν από όλα τα τραπέζια.


Στην συνέχεια,προσπάθησαν και απέδωσαν με το καλύτερο δυνατό τρόπο ,χρησιμοποιώντας την ζωγραφική, το λουλούδι τους.


 Και όπως φαίνεται η δουλειά τους ήταν εξαιρετική.


Έφτιαξαν μάλιστα και ένα φυτολόγιο όπου όχι μόνο ζωγράφισαν το λουλούδι τους αλλά και το ονόμασαν.Οι ζωγραφιές τους μπήκαν σε αριθμητική σειρά και στην δεύτερη σελίδα όπως σε ένα βιβλίο υπήρχαν ονομαστικά τα περιεχόμενα του φυτολογίου.





Φτιάξαμε πίνακα διπλής εισόδου(μαθηματικά) όπου τα παιδιά έπρεπε να γράψουν το σύμβολο Χ στο σωστό τετράγωνο σύμφωνα με τα δύο χαρακτηριστικά του λουλουδιού τους(φύλλο και πέταλα).



και έκαναν ομαδοποιήσεις των λουλουδιών σύμφωνα με το χρώμα και το σχήμα τους.




Φυτέψαμε τα λουλούδια σε μεγαλύτερη γλάστρα και μάθαμε πώς μεταφυτεύουμε ένα λουλούδι,γιατί και πότε



τα ποτίσαμε και τα πήραν στο σπίτι τους με μεγάλο ενθουσιασμό αφού τα στόλισαν με ένα λουλούδι όπου έγραψαν το όνομά τους.



Διαβάσαμε το παραμύθι η τουλιπίτσα  της Ζωρζ Σαρή


 και αφού το επεξεργαστήκαμε,ζωγραφίσαμε εκείνο το σημείο που μας εντυπωσίασε.


  
Τα παιδιά στόλισαν την τάξη με πανέμορφες τουλίπες για να φέρουν περισσότερο χρώμα στην τάξη τους.



Επίσης χωριστήκαμε σε ομάδες και ζωγράφισε το παιδί της κάθε ομάδας,ύστερα από συζήτηση, μία εικόνα του παραμυθιού



μετά τις σειροθέτησαν



αρίθμησαν τις σελίδες



και οι ομάδες με την σειρά αφηγήθηκαν την ιστορία και έφτιαξαν τα δικά τους παραμύθια.



Ακόμα, αφού χαλαρώσαμε ακούγοντας πολλά και διαφορετικά κομμάτια  κλασικής μουσικής



και ενώ μας έρχονταν ποικίλες εικόνες στο μυαλό,τα παιδιά διάλεξαν εκείνο το κομμάτι που αντιπροσωπεύει τον ερχομό της Άνοιξης.
Μεταμορφώθηκαν σε λουλούδια φορώντας καπέλα και δραματοποίησαν την ζωή ενός λουλουδιού από τον σπόρο έως το άνθος και τον τρύγο του από τις πεταλούδες.



Στο τέλος, φτιάξαμε και το δικό μας παραμύθι το οποίο δημιουργήθηκε με την αφήγηση και την εικονογράφηση της ιστορίας από τα παιδιά αλλά και με την δική μας βοήθεια χρησιμοποιώντας τις ανάλογες ερωτήσεις (που βρίσκονταν τα λουλούδια,πώς ήταν,τι πρόβλημα δημιουργήθηκε,πως το έλυσαν,ποια τα συναισθήματα των ηρώων κ.τ.λ)(εννοείται πως για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο πρέπει να έχουμε δουλέψει πολύ καλά πώς γράφεται ένα παραμύθι,από ποιόν,πώς είναι το εξώφυλλό του και τι έχει πάνω,τι είναι πλοκή,ποιοι είναι οι ήρωες και τι συνήθως συναντούν για να εξελιχθεί η ιστορία,πώς καταλήγουμε σε αίσιο τέλος)





(οι δραστηριότητες είναι το σύνολο της δουλειάς και των δύο ολοήμερων τμημάτων)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας