Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ

Πολλές φορές ακούμε τα παιδιά να διατυπώνουν απόψεις όπως:

  • είναι κορίτσι για αυτό της αρέσει το ροζ χρώμα
  • τα αγόρια είναι πιο δυνατά
  • τα κορίτσια πάνε συνεχώς στην κουζίνα
  • τα αγόρια έχουν πάντα κοντά τα μαλλιά τους
απόψεις που συνειδητά ή ασυνείδητα έχουν γίνει παγιωμένες αντιλήψεις με την βοήθεια της οικογένειας αλλά πολλές φορές, δεν θα το κρύψουμε, και του νηπιαγωγείου. Όσο καιρό ασχολούμαστε με τον εαυτό μας και τους άλλους, τα στερεότυπα σχόλια των παιδιών μας έδωσαν την αφορμή να προσεγγίσουμε το θέμα από άλλη οπτική γωνία. Θα προσπαθήσουμε μέσα από δραστηριότητες για την εμφάνιση, τον εαυτό, τα συναισθήματα, τα παιχνίδια, τα επαγγέλματα, την τέχνη, τον πολιτισμό, να δώσουμε την δυνατότητα στα παιδιά να σκεφτούν την διαφορά των δύο φύλων με κριτήρια διαφορετικά. Μία πρώτη προσέγγιση έγινε τη Τρίτη όπου:

  • τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες αγοριών και κοριτσιών μέσα από το internet
  • και φωτογραφίες ανδρών-γυναικών από βιβλία
οι οποίες δεν έδειχναν <<συμβατές>> με το φύλο τους.

Ζητήθηκε από τα παιδιά να αναγνωρίσουν ποια είναι τα αγόρια και ποια τα κορίτσια. Γεγονός είναι ότι δυσκολεύτηκαν αλλά παρατηρήσαμε ότι επικεντρώθηκαν στα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους:

  • έχει μακρυά μαλλιά άρα είναι κορίτσι ή το αντίστροφο
  • φοράει παντελόνι άρα σίγουρα είναι αγόρι
  • φοράει κοσμήματα , κορίτσι είναι
Οι φωτογραφίες έδειχναν παιδιά από όλο τον κόσμο διαφορετικού πολιτισμού και κουλτούρας. Μέσα από την παρατήρηση και την συζήτηση τα παιδιά διαπίστωσαν ότι τα εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου δεν προσδιορίζει το φύλο του αλλά αυτά που το προσδιορίζει είναι οι ανατομικές διαφορές.


Στην συνέχεια δημιούργησαν την Έστε και τον Ντάνιελ, δύο παιδιά της φυλής Μασάι στην Α. Αφρική



όπου δεν ξεχώριζαν από την εξωτερική τους εμφάνιση και τα ρούχα τους και συνειδητοποίησαν ότι αν κάποιος έχει κοντά μαλλιά δεν είναι απαραίτητα άντρας ή αν φοράει σκουλαρίκι δεν χαρακτηρίζεται γυναίκα. Μάλιστα έφεραν στο νου τους και παραδείγματα από την δική τους ζωή.





Στο τέλος παρατήρησαν τον εαυτό τους στον καθρέφτη και τον περιέγραψαν με στόχο να προσδιορίσουν αν τα εξωτερικά χαρακτηριστικά( μάτια, μύτη,μαλλιά, στόμα, αυτιά κ.τ.λ) είναι σε όλους στο ίδιο σημείο και να τα περιγράψουν.

Το θέμα της διαφοράς και της ισότητας των δύο φύλων θα συνεχιστεί με διάφορες και διαφορετικές δραστηριότητες γιατί τα παιδιά απολαμβάνουν να παίζουν σε όλες τις γωνιές χωρίς να κάνουν διάκριση στα φύλα(θετικό προς στιγμή)



  αλλά η παγκόσμια ημέρα της αποταμίευσης μας οδήγησε σε άλλα μονοπάτια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας