Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Το χαρούμενο λιβάδι άνθισε....

........στο σχολείο μας, αφού τα παιδιά έχοντας επιλέξει τα «λουλουδο-συρτάρια» για τις εργασίες τους, τα αναγνώριζαν παίζοντας μια παραλλαγή του παραδοσιακού παιχνιδιού «Πούντο, πούντο το δαχτυλίδι»-στην περίπτωση μας λουλουδάκι! Έτσι, τραγουδούσαμε όλοι μαζί αλλάζοντας λίγο το τραγούδι ως προς τους στίχους και όταν η νηπιαγωγός έλεγε το όνομα ενός παιδιού, εκείνο πήγαινε να βρει το συρτάρι του.

Στη συνέχεια, κάποια από τα παιδιά παρατήρησαν ότι ορισμένα παιδιά τους «έπαιρναν» τη θέση, άλλαζαν όλη την ώρα καρεκλίτσα και αυτό είχε λίγο προβληματίσει την ομάδα. Αφού το συζητήσαμε, υπήρξαν διάφορες ιδέες για το τι μπορούμε να κάνουμε, να γράψουμε το όνομά μας στην καρέκλα, να γίνουμε μια ομάδα κ.α.
Γι' αυτό μοιράστηκαν στα παιδιά κύκλοι από χαρτόνι σε 5 διαφορετικά χρώματα, ώστε να χωριστούν σε ομάδες και το κάθε παιδί καθόταν με εκείνο που είχε το ίδιο χρώμα. Μόλις σχηματίστηκαν οι ομάδες και τα παιδιά αναγνώρισαν το χρώμα της ομαδούλας που ανήκουν, παρατήρησαν και το σχήμα του κύκλου που τους είχε μοιραστεί. Είπαν ότι γνωρίζουν κι άλλα σχήματα, ανέφεραν τα ονόματά τους και τα έδειξαν με τα δάχτυλά τους.
Κατόπιν, τοποθετήθηκαν στο πάτωμα 5 χαρτόνια αντίστοιχα των ομάδων που σχηματίστηκαν και κάθε φορά που τα παιδιά άκουγαν το χρώμα της ομάδας τους, πατούσαν πάνω στο ανάλογο χαρτόνι ως ομάδα.
Όταν η νηπιαγωγός έλεγε «ελάτε όλοι», όλα τα παιδιά σύμφωνα με τις ομάδες τους πήγαιναν στο χρωματιστό χαρτονάκι της ομάδας τους. Μάλιστα, όταν η κάθε ομάδα συγκεντρωνόταν πάνω στο χαρτόνι της, κάθε φορά έκανε διαφορετικές κινήσεις, π.χ. ότι βλέπει με τα κυάλια, ότι οδηγεί κλπ.
Μετά, κάθισαν σύμφωνα με τις ομάδες τους και έκοψαν τα περιγράμματα λουλουδιών από χαρτόνι για να φτιάξουμε τις περίφημες «λουλουδο-ομάδες» μας και να τις βλέπουμε μέσα στην τάξη μας. Έτσι, θα θυμόμαστε ότι το κάθε παιδάκι ανήκει σε μια ομαδούλα που το ένα βοηθάει το άλλο, του θυμίζει αν ξεχάσει την καρέκλα του ή την τσάντα του. Κάθε μέρα της εβδομάδας, μια ομάδα θα είναι υπεύθυνη για την τάξη, την τακτοποίηση της γενικά και ειδικότερα θα σερβίρει το μεσημεριανό φαγητό και θα στρώνει τα στρωματάκια για την ώρα της χαλάρωσης-ύπνου των παιδιών.
Αφού ετοιμάστηκαν οι ομάδες εργασίας, τα παιδιά μέσω ενός παιχνιδιού προσπάθησαν να βρουν την σωστή θέση τους στο τραπέζι της ομάδας τους. Όταν ακουγόταν  ένα allegro μουσικό κομμάτι που είχε επιλέξει η νηπιαγωγός, τα παιδιά κινούνταν στο χώρο πολύ γρήγορα και όταν αυτό σταματούσε, τα παιδιά έβρισκαν τη θέση στο τραπέζι τους.
Τα χρώματα στις «λουλουδο-ομάδες», μας έφεραν και έναν άλλον πολύχρωμο φίλο μας που ήθελε να μας γνωρίσει...τον γνωστό στους/στις περισσότερους/ες, Έλμερ!
Διαβάσαμε την ιστορία του,αναγνωρίσαμε τα πολλά χρώματά του και φτιάξαμε και τον δικό μας παρδαλό ελέφαντα!
Με αφορμή την αφήγηση της ιστορίας «Το σχολείο των πουλιών» που μιλούσε για τα πουλάκια που πήγαιναν στο δικό τους σχολείο με τη δασκάλα τους, τη σοφή κυρία κουκουβάγια, έγινε μια αναφορά στους κανόνες που ως μέλη μιας ομάδας  ακολουθούμε για να περνάμε όλοι καλά στο σχολείο μας.
Ας ελπίσουμε να ανθίσουν και όμορφες, λουλουδο- συμπεριφορές στη συνέχεια για να περνάμε ευχάριστα όλοι και όλες!
(Οι παραπάνω δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν από τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας. Καλή συνέχεια σε όλους/ες και καλή δύναμη!)

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ, ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ

Την συγκεκριμένη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με παιχνίδια γνωριμίας για να έρθουμε ακόμα πιο κοντά ο ένας με τον άλλο, με παιχνίδια εμπιστοσύνης έτσι ώστε τα παιδιά να νιώσουν οικεία μεταξύ τους και μουσικοκινητικά παιχνίδια με βάση την αναγνώριση των χρωμάτων τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως ερέθισμα είτε για να γνωρίσουμε τον χώρο της τάξης είτε για να εξοικειωθούμε με το σώμα μας.

Τα παιδιά τραβούν τραβούν μία χρωματιστή κορδέλα έχοντας κλειστά τα μάτια τους.


Εν συνεχεία, με την συνοδεία μουσικής, κινούνται στον χώρο χορεύοντας με την κορδέλα τους και ακολουθώντας τις οδηγίες της νηπιαγωγού ( ψηλά, χαμηλά, κύκλους, φιδάκι, στο δεξί ή αριστερό χέρι)


Αφού παίξαμε με τις κορδέλες, χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα αυτής. Η νηπιαγωγός κάλεσε τις χρωματιστές ομάδες να βρουν το χρώμα της ομάδας τους ( είχε τοποθετήσει από πριν ένα διαφορετικό χρώμα σε κάθε γωνιά της τάξης) και τα παιδιά έπαιξαν στις γωνιές σύμφωνα με τις οδηγίες(έπρεπε να παρατηρήσουν πώς είναι η κάθε γωνιά, τα αντικείμενα που έχει και πώς μπορούμε να παίξουμε σε αυτές)


Στην συζήτηση που ακολούθησε, η κάθε ομάδα μίλησε για την γωνιά στην οποία ήταν και αναφέρθηκαν οι κανόνες τακτοποίησης των υλικών καθώς και ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να παίξουν. Τα παιδιά βρήκαν την εικόνα με την κάθε γωνιά και με την βοήθεια της νηπιαγωγού έγραψαν τον αριθμό των παιδιών που θα παίζουν ζωγραφίζοντας παράλληλα τόσα παιδιά όσα ο αριθμός υποδείκνυε.
Έπειτα, κινήθηκαν στο χώρο με την συνοδεία μουσικής χωρίς να αγγίζουν ο ένας τον άλλο.


Στο σταμάτημα της μουσικής μεταμορφώνονταν σε μικρές μπαλίτσες


Η νηπιαγωγός έκρυβε ένα παιδί και τα υπόλοιπα έπρεπε να βρουν ποιος φίλος της ομάδας ήταν κρυμμένος. Αν δεν το έβρισκαν κοιτώντας γύρω τους, το κρυμμένο παιδί έλεγε μία γλυκιά καλημέρα για να τους βοηθήσει.


Η κ. Μαργαρίτα, εξηγώντας τους κανόνες του παιχνιδιού στα παιδιά


θέλησε να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο να νιώσουν τα παιδιά κοντά το ένα στο άλλο και να εξοικειωθούν με το σώμα τους. Κάλεσε τα παιδιά να διαλέξουν το χρώμα που προτιμούν και αφού τα παιδιά το αναγνώρισαν και το κατονόμασαν 


κινήθηκαν στον χώρο με την συνοδεία της μουσικής. Στο σταμάτημα αυτής έπρεπε αρχικά να μείνουν ακίνητα αγαλματάκια,


 έπειτα να γίνουν ομάδες με κριτήριο το χρώμα τους


και στο τέλος οι ομάδες να δημιουργήσουν με το σώμα τους και με συνεργασία μεταξύ τους, κύκλους, γραμμές και τρίγωνα.



 Η κάθε ομάδα εκτελούσε τις οδηγίες της νηπιαγωγού και κάθε φορά με έναν μαγικό τρόπο έπαιρνε δύναμη από τη χαρούμενη μουσική.

Τέλος, διαβάσαμε το παραμύθι << Το χαρούμενο λιβάδι>> όπου αφηγείται την ιστορία μιας παπαρούνας όπου ήθελαν να την ξεριζώσουν επειδή ήταν διαφορετική στο χρώμα από τα υπόλοιπα λουλούδια στο λιβάδι και συγκεκριμένα από τις άσπρες μαργαρίτες. 


Το παραμύθι στάθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τα συναισθήματα των ηρώων, για την διαφορετικότητα και για το πόσο σημαντικό είναι να είμαστε μοναδικοί και ξεχωριστοί. Τα παιδιά μέσα από την ιστορία κατάλαβαν ότι όλοι είμαστε ίδιοι αλλά και διαφορετικοί και ότι οι διαφορές μας δεν είναι κάτι που μας χωρίζει αλλά μας ενώνει γιατί όλοι μαζί δημιουργούμε ένα όμορφο, πολύχρωμο και ευωδιαστό λιβάδι. Μάλιστα, το σχολείο μας ονομάστηκε λουλουδοσχολείο, τα παιδιά- λουλουδοπαιδιά που κάθονται στα λουλουδοτραπέζια και παίζουν στις λουλουδογωνιές. Το  παραμύθι έδωσε την αφορμή για ένα παιχνίδι σύνθετων λέξεων που διασκέδασε αρκετά τα παιδιά. Για αυτό και φτιάξαμε τα λουλουδοσυρτάρια μας κόβοντας λουλούδια, γράφοντας το όνομα και διαλέγοντας το συρτάρι  για τις εργασίες των παιδιών.


Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


 Τα σχολεία ξεκίνησαν στις 11 Σεπτεμβρίου 2013 με τον καθιερωμένο αγιασμό. Η επόμενη ημέρα ήταν γεμάτη από παιχνίδια γνωριμίας έτσι ώστε να γνωριστούν τόσο τα παιδιά μεταξύ τους όσο και να νιώσουν οικεία με εμάς. Με την συνοδεία απαλής μουσικής και την χρήση μιας μπάλας, ακούστηκαν τα ονόματα όλων των παιδιών.Τα παιδιά με χαρά ανέφεραν το αγαπημένο τους χρώμα κάνοντας μία χαρακτηριστική κίνηση με την μπάλα, χόρεψαν όλα μαζί ή σε ζευγάρια και ήρθαν κοντά είτε χαιρετώντας το ένα το άλλο ( γελώντας,θυμωμένα,γλυκά,ναζιάρικα κ.τ.λ) είτε ακουμπώντας ένα μέρος του σώματος τους με το αντίστοιχο μέρος του παιδιού με το οποίο ήταν ζευγάρι ( ώμος, μύτη, πλάτη, χέρι, γόνατο). Ο χορός, το τραγούδι και το παιχνίδι ενθουσίασαν τα παιδιά και όλοι ήρθαμε πιο κοντά μέσα από τα γέλια, το χαμόγελο και την χαρά. Φυσικά, δεν ξεχάσαμε να φάμε και το πρωινό μας ώστε να πάρουμε δυνάμεις για να συνεχίσουμε με ακόμα μεγαλύτερο κέφι. Στο τέλος της εβδομάδας τα παιδιά έκοψαν καρδιές, έγραψαν σε αυτές , όσα μπορούσαν, το όνομα τους και κόλλησαν τις γυαλιστερές χάντρες που προτιμούσαν. Φόρεσαν την καρδιά με το μανταλάκι στην μπλούζα τους και έφυγαν με τις πιο γλυκές εντυπώσεις για το νηπιαγωγείο. ( οι δραστηριότητες που έγιναν και από τα δύο τμήματα του σχολείου ήταν περισσότερες αλλά δεν τραβήχτηκαν οι ανάλογες φωτογραφίες για να παρουσιάσουμε. Οι πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο είναι αρκετά δύσκολες ως προς το θέμα της προσαρμογής και ο χρόνος λιγοστός. Τα παιδιά πρέπει να γνωρίσουν καλά τους χώρους, την χρήση της τουαλέτας και κάποιους βασικούς κανόνες για το πρωινό και το παιχνίδι στην αυλή).

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 

                                 

                                     




                                      


                                      

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΣΤΡΟΥΜΦ...






ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ


Την Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2013, θα πραγματοποιηθεί στο 15ο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού, στις 9.30 π.μ ο καθιερωμένος αγιασμός. 




Ευχόμαστε σε όλους τους γονείς, τους συναδέλφους και τους μαθητές μία χρονιά δημιουργική, εποικοδομητική, ευχάριστη, γεμάτη νέες ιδέες ,συνεργασία και ανάπτυξη.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!!