Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Η περιπέτεια του Σπερμούλη ξεκινά!!!!!!


Αφού γνώρισαν τα παιδιά πολύ καλά τον εαυτό τους και διαπίστωσαν ότι έχουν κοινά αλλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά ως προς την εξωτερική εμφάνιση τους.....
 
(οι ταυτότητες με τα στοιχεία των παιδιών ολοκληρώθηκαν)

έφεραν φωτογραφίες των γονέων τους σε διάφορες ηλικιακές φάσεις. Τις ομαδοποίησαν αρχικά σύμφωνα με το φύλο(αγόρι, κορίτσι)

 
και στην συνέχεια τις σειροθέτησαν, ξεκινώντας από την βρεφική ηλικία έως την ηλικία της ενήλικης ζωής.





Τα παιδιά έμαθαν και ονόμασαν τις ηλικιακές φάσεις και ακολούθησε συζήτηση για τις ικανότητες ή μη της κάθε ηλικίας, τις ανάγκες του ατόμου στην κάθε φάση(τροφή, υγιεινή, ομιλία, περπάτημα, αυτονομία, εξυπηρέτηση κ.τ.λ). Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις αλλαγές του γυναικείου και αντρικού σώματος καθώς αναπτύσσεται......έτσι ώστε να κατανοήσουν ότι πολλές αλλαγές όπως ύψος, βάρος είναι ίδιες και στα δύο φύλα ενώ κάποιες άλλες αφορούν αποκλειστικά το ένα φύλο( στήθος, τριχοφυία κ.τ.λ).

Οι διαφορές και οι ομοιότητες ανάμεσα στα δύο φύλα, εστιάζονται ιδιαίτερα στα εσωτερικά ανατομικά στοιχεία όπως τα γεννητικά όργανα. Τα παιδιά ήδη γνωρίζουν πώς είναι τα εξωτερικά γεννητικά τους όργανα και το διαπιστώσαμε μέσα από τις αναφορές τους σε αυτά όταν πάνε στην τουαλέτα. Πώς όμως διαφέρουν τα δύο φύλα στα εσωτερικά ανατομικά όργανα;

Ένα αγόρι και ένα κορίτσι της τάξης ξάπλωσαν σε χαρτί του μέτρου και σχεδιάστηκε το περίγραμμα του σώματος τους.
 
 
 
Μιλώντας για τα εσωτερικά όργανα, όλα τα παιδιά δήλωσαν ότι έχουν εγκέφαλο, καρδιά, πνεύμονες, στομάχι και έντερο. Χρησιμοποιώντας τα χέρια τους  άκουσαν την καρδιά τους, πήραν βαθιές αναπνοές εισπνέοντας και εκπνέοντας, όλα έφαγαν και χρησιμοποίησαν την τουαλέτα. Έχουμε όλοι ανεξαιρέτως κοινά όργανα;
 




 
 
 
 
 
 
 Φυσικά.......τα ζωγράφισαν στο χαρτί και έγραψαν τις αντίστοιχες λέξεις.










Υπάρχουν όμως σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα. Μέσα από μία ιστορία τα παιδιά έμαθαν για το ωάριο και το σπερματοζωάριο, για την μήτρα και τις ωοθήκες και για το που μπορούμε να τα συναντήσουμε....διαβάσαμε το βιβλίο που μας έφερε μία μαμά!!!!!!





και συζητήσαμε με τα παιδιά για την σύλληψη μιας νέας ζωής. 
 


Στο σώμα του κοριτσιού ζωγράφισαν ότι έμαθαν και η νηπιαγωγός έγραψε την ονομασία των εσωτερικών οργάνων.



Διαβάσαμε την παιδική εγκυκλοπαίδεια και μέσα από την παρατήρηση των εικόνων, τα παιδιά γνώρισαν πώς ήρθαν στον κόσμο....
 
 
 
και παρακολούθησαν κουκλοθέατρο όπου ο Σπερμούλης γνώρισε την Αυγούλα και έφεραν στην ζωή ένα καινούργιο σπόρο, τον σπόρο της Αγάπης!!!!!

 
Το ωάριο και το Σπερματοζωάριο γνωρίστηκαν με τα παιδιά. Τους μίλησαν για το σπίτι τους, για το ταξίδι τους μέσα στο σώμα και για την μεγάλη τους αγάπη.....μέσα από τον συνεχή διάλογο με τα παιδιά και την νηπιαγωγό, τα παιδιά έμαθαν τον ρόλο που παίζουν στην δημιουργία μιας νέας ζωής!!!!


 
Η Αυγούλα

 
Ο Σπερμούλης με την Αυγούλα χορεύουν, παίζουν κυνηγητό και γαργαλιούνται


 
αγκαλιάζονται και φιλιούνται ως πολύ καλοί φίλοι
 





και η σύλληψη μιας νέας ζωής γίνεται πραγματικότητα.....
 
 



Όλοι μαζί φτιάχνουν την οικογένεια τους!!!!
 
 
 
Τα παιδιά αποτυπώνουν με την ζωγραφική τους τα όσα είδαν και άκουσαν. Οι ζωγραφιές τους μας εντυπωσίασαν!!!!!











Το κουκλοθέατρο και η μουσική που χρησιμοποιήσαμε αρχικά, επηρέασε πολύ τα παιδιά....(η μουσική υπόκρουση παρατίθεται πιο κάτω)

Κύματα σε μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη
 
                                         
και ένα κορίτσι της τάξης πρότεινε στην νηπιαγωγό να την ξανακούσουν και τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και να ονειρευτούν πως βρίσκονται στην κοιλίτσα της μαμάς. Όλοι ενθουσιάστηκαν!!!!


 
Το σποράκι της Αγάπης μεγαλώνει σιγά-σιγά....




 και όταν αντικρύσει τον κόσμο ζητά αγάπη, χάδια και φιλιά!!!!!
 

 
Στα χάδια όμως και στα φιλιά πρέπει να είναι όλοι προσεκτικοί!!!!! Ποιος μπορεί να μας χαιδέψει και με ποιον τρόπο;
Την απάντηση την πήραμε μέσα από την αφήγηση ενός εικονογραφημένου παραμυθιού η Κίκο και το χέρι με πρωταγωνίστρια την Κίκο και τον φίλο της το Χέρι. Ένα παραμύθι δωρεάν και διαθέσιμο σε 15 διαφορετικές χώρες. Αξίζει τον κόπο να το διαβάσετε με τα παιδιά στο σπίτι......μπορείτε να μπείτε σε αυτήν την ιστοσελίδα
 http://www.heraklion.gr/paidi/images/KikoBook.pdf   ή στην ακόλουθη
 
 
Τα παιδιά μαθαίνουν τον κανόνα των εσωρούχων
 
 
 
Μέσα στις επόμενες μέρες μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας η μαμά ενός προνηπίου η οποία είναι γιατρός.
Με πολύ απλά λόγια και με ευχάριστο τρόπο, μίλησε στα παιδιά για τις ανατομικές διαφορές των δύο φύλων δείχνοντας παράλληλα και αντίστοιχες εικόνες.
 



 
 
 
 Μας αφηγήθηκε επίσης στο  παραμύθι την ιστορία του Σπερμούλη και τις περιπέτειες του μέχρι να συναντήσει την μεγάλη του αγάπη, την Αυγούλα.
 
 
 
Και απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών με ενθουσιασμό.
 
 
Ευχαριστούμε πολύ την γιατρό και μανούλα κ. Νεκταρία Νταουλά για την παρουσίαση της!!!!!!!
 
Η αγάπη που συναντάμε ανάμεσα στον Σπερμούλη και την Αυγούλα δεν είναι η μοναδική. Όλοι νιώθουμε τα ανάλογα συναισθήματα και τα εκφράζουμε με τον δικό μας τρόπο. Ακόμα και αν είμαστε τόσο διαφορετικοί.
Η παράξενη αγάπη του Αλόγου και της Λεύκας μας προβλημάτισε.......
 
 
Μπορούν δύο πράγματα τόσο διαφορετικά μεταξύ τους να νιώσουν απέραντη αγάπη; Η κ. Ελένη συζήτησε με τα παιδιά  όταν το παραμύθι τελείωσε...
 
 
 
 και το συμπέρασμα ήταν.....ότι κανείς δεν χρειάζεται να αλλάξει για να έρθει κοντά με τον άλλον και να νιώσει ευτυχισμένος όπως ακριβώς δεν δέχτηκαν η λεύκα και το άλογο το δώρο του φεγγαριού.....ποιο;....να τα κάνει ίδια......γιατί, όπως μας είπαν, προτιμούν να μείνουν όπως είναι γιατί έτσι είναι ευτυχισμένα με την Αγάπη τους.
 
Κατασκεύασαν λοιπόν και τα παιδιά την δική τους καρδιά, την οποία ξεδίπλωσαν και από μέσα της ξεχύθηκε η απέραντη αγάπη για όσα και όσους αισθάνονται.
 
Μίλησαν για ότι αγαπούν....







και την διακόσμησαν ανάλογα....
 




 
Για να δούμε λοιπόν πώς μια ιστορία Αγάπης εξελίσσεται!!!!!!
 
 
 
 
 

2 σχόλια:

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας