Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

Έρχονται τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά...

Συζητώντας με τα παιδιά για τις γιορτές που έρχονται,θυμηθήκαμε τι είχαμε πει για τα Χριστούγεννα τις προηγούμενες μέρες και αναζητήσαμε χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές των παιδιών. Σ΄αυτές παρατηρήσαμε μαζί με τα παιδιά ότι περισσότερο είχαν ζωγραφίσει εικόνες με έλατα, χιονισμένα τοπία, Άγιο Βασίλη.

 Πριν προχωρήσουμε στη γιορτή της Πρωτοχρονιάς και στα έθιμα για τον Αη Βασίλη, ψάξαμε για τις ανάλογες εικόνες σε βιβλία και στο διαδίκτυο με την αναπαράσταση της γέννησης του Χριστού, της Άγιας Νύχτας, της φάτνης κ.ο.κ.



Αφού τα παιδιά παρατήρησαν τα πρόσωπα,τα ζώα που πρωταγωνιστούν στις παραπάνω εικόνες, ζωγραφίζουν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής με την αναπαράσταση της γέννησης του Ιησού, βάζοντας τον δικό τους τίτλο.






 Στη συνέχεια, έβαλαν στη σειρά όλους τους τίτλους από τα έργα τους και σκεφτήκαμε, με τι  θα  μπορούσε να μοιάζει όλο αυτό ή τι μπορούμε να φτιάξουμε με όλους αυτούς τους τίτλους. Κάποια παιδιά είπαν ότι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια ιστορία,άλλα παιδιά είπαν ότι μοιάζει με τραγούδι για τα Χριστούγεννα, με κάλαντα ή με ποίημα.


Έτσι,διαβάσαμε ποιήματα για τη γέννηση του Χριστού και παρατηρήσαμε τις ομοιότητες των στίχων τους με τους τίτλους ζωγραφικής που είχαμε δώσει στα έργα μας

Αλλά κάναμε και αναπαράσταση του παρακάτω ποιήματος




Τα παιδιά επηρεασμένα από τα παραπάνω ερεθίσματα, ζωγράφισαν ανάλογες εικόνες για την Άγια Νύχτα


 αλλά και με την πλαστελίνη προσπάθησαν να απεικονίσουν το Θείο Βρέφος

Στις εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο για τα Χριστούγεννα, παρατηρήσαμε τις Βυζαντινές 

και της Δυτικής τεχνοτροπίας εικόνες.


 Ψάξαμε για ομοιότητες και διαφορές, είδαμε ποιες από τις 2 ομάδες εικόνων βρίσκουμε στους ιερούς ναούς,σε μουσεία ή αλλού.
Στις εικόνες που ψάξαμε, τα παιδιά παρατήτησαν και κάποιους αγγέλους, τους περιγράψαμε, κάποια παιδιά θυμήθηκαν για τους Αρχάγγελους που είχαμε μιλήσει όταν ήταν η γιορτή των Ταξιαρχών.


 Έτσι, μιλήσαμε πάλι για τους αγγέλους, τι και ποιοι είναι, πώς είναι , με ποια μορφή απεικονίζονται σε αγιογραφίες, πίνακες ζωγραφικής κ.ο.κ.






Ακόμη, διαβάσαμε μια ιστορία για έναν άγγελο που μας την έφερε στο σχολείο μας μια μαθήτρια για να τη δούμε όλοι και όλες μαζί.

Τα παιδιά, στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, είχαν ζητήσει για τα Χριστούγεννα μεταξύ άλλων, να φτιάξουν κι έναν φύλακα - άγγελο, όπως τον χαρακτήρισαν, για να τα βοηθήσει στην μεταφορά των γραμμάτων για τον Άγιο Βασίλη. Τα παιδιά αναρωτιούνται πώς τα προλαβαίνει όλα και ίσως γι΄αυτό πρότειναν την κατασκευή του αγγέλου...
Για να δούμε πώς τα καταφέρνει ο πολυαγαπημένος Άγιος, μικρών και μεγάλων, ψάξαμε πληροφορίες, έθιμα, εικόνες γι΄αυτόν, στο διαδίκτυο 

http://el.wikipedia.org/wiki/Άι_Βασίλης



http://oeaf.blogspot.gr/2010/12/blog-post_24.html

αλλά και σε βιβλία

Μιλήσαμε για τον Άγιο ή Μέγα Βασίλειο, για το πόσο αγαπούσε μικρούς,μεγάλους αλλά και πόσο βοηθούσε όσους είχαν ανάγκη(έθιμο βασιλόπιτας)

Αλλά και για τον περίφημο Santa Claus(Άγιος Νικόλαος) με την κόκκινη στολή του που είχε ιδιαίτερη αδυναμία στα παιδιά και κατέγραφε σε βιβλία τα ονόματά τους για να μην ξεχάσει τα δώρα τους.


Γράψαμε κι εμείς το δικό μας γράμμα στον Άγιο Βασίλη


για να φτάσει στα χέρια του μ΄έναν μαγικό τρόπο, με τα φτερά ενός αγγέλου...





Τα παιδιά, από την προηγούμενη εβδομάδα είχαν ζωγραφίσει και τη μορφή του Άγιου Βασίλη με την κόκκινη στολή
αλλά και μέσα από σχετικές ιστορίες
εμπνεύστηκαν ακόμη περισσότερο και συνέχισαν να ζωγραφίζουν γι΄αυτόν


Φτιάξαμε Αη Βασιλάκια με διάφορα υλικά και με την τεχνική του κολάζ





Με τη μέθοδο στένσιλ, τα παιδιά μάς έφεραν πιο κοντά στο πνεύμα της Πρωτοχρονιάς με μια ομαδική εργασία



Με την μουσική υπόκρουση χριστουγεννιάτικων τραγουδιών τα παιδιά έπαιξαν σε ζευγαράκια αλλά και όλα μαζί ταυτόχρονα το κινητικό παιχνίδι:Η καμινάδα με τα δώρα. Τα παιδιά σχηματίζουν με ζευγάρια μια ανθρώπινη καμινάδα με τα σώματά τους
Από το πρώτο ζευγάρι, το ένα παιδί περνάει μέσα από την καμινάδα να πιάσει το δώρο για να βοηθήσει τον Αη Βασίλη και να το δώσει στο ταίρι του
Μόλις το δώσει, το άλλο παιδί πρέπει να το πάει πάλι στην κορυφή της πυραμίδας και στη συνέχεια, να ξεκινήσει το δεύτερο ζευγάρι. Οι εναλλαγές γίνονται σε γρήγορους ρυθμού ,όσο τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα τη διαδικασία του παιχνιδιού και η διασκέδαση συνεχίζεται...



Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους και όλες...
με περισσότερες εορταστικές εκπλήξεις για μικρούς και μεγάλους για την εβδομάδα που θα ρθει...










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας