Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Μαθαίνω την τάξη μου....

Αυτήν την εβδομάδα, συνεχίσαμε την γνωριμία μας με τον χώρο της τάξης και τα παιδιά μέσα από καθημερινούς προβληματισμούς αποφάσισαν πώς πρέπει να εργάζονται και να συμπεριφέρονται ώστε όλοι να είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι.
Αρχικά, μέσα από παιχνίδι τα παιδιά έμαθαν τον τρόπο με τον οποίο θα γνωρίζουν τι μέρα έχουμε σήμερα. Οι μέρες της εβδομάδας τοποθετήθηκαν στον πίνακα και όλα τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τις λέξεις-μέρες.


 Βρήκαν επίσης και τον μήνα τον οποίο έχουμε....




Έμαθαν μάλιστα και το τραγούδι της εβδομάδας όπου θα τους βοηθήσει αρχικά να θυμούνται τις μέρες.
Με τον ίδιο τρόπο, μέσα από ερωτήσεις και υποθέσεις αναγνώρισαν τα καιρικά φαινόμενα και αντιστοίχησαν τις σωστές λέξεις για τον πίνακα καιρού. Τους ζητήθηκε καθημερινά να αναλάβουν ρόλο μετερεωλόγου και γεγονός είναι ότι δεν γνώριζαν τον όρο ούτε είχαν δει στις ειδήσεις τον παρουσιαστή του καιρού.



Το παραπάνω μας έδωσε το έναυσμα να παρακολουθήσουμε ένα βίντεο στο youtube ώστε να πάρουν μία εικόνα για το πώς καθημερινά ενημερωνόμαστε από την Ε.Μ.Υ για τον καιρό. Στην πορεία θα ολοκληρωθεί η διαδικασία μέσα από χάρτες, μικρόφωνα κ.τ.λ αλλά αυτή η περίοδος είναι αρκετά πρώιμη για κάτι τέτοιο.



Στην συνέχεια, επειδή οι συγκρούσεις ήταν συχνές και τα παιδιά δεν είχαν συνειδητοποιήσει το πώς πρέπει να λειτουργούν ανά περίπτωση, παίξαμε το παιχνίδι Ο Ιάκωβος λέει....
Τα παιδιά ακολουθούσαν συγκεκριμένες οδηγίες και έκαναν κινήσεις όταν άκουγαν πρώτα από την νηπιαγωγό την παραπάνω πρόταση. Αν η νηπιαγωγός ζητούσε από τα παιδιά κάτι χωρίς να τοποθετήσει στην αρχή της πρότασης το ο Ιάκωβος λέει , τα παιδιά έπρεπε να σταθούν ακίνητα. Το συγκεκριμένο παιχνίδι στοχεύει στο να μάθουν τα παιδιά να ακούν προσεχτικά, να συγκεντρώνονται και να ακολουθούν τις οδηγίες.
Με αυτόν τον τρόπο, τέθηκαν και οι κανόνες στην τάξη μας. Παίξαμε τους κανόνες όταν ο Ιάκωβος το ζητούσε και στην συνέχεια συζητήσαμε αν αυτά μου μας ζητούσε θα έπρεπε να τα εφαρμόσουμε ή όχι. Οι κανόνες της τάξη μας τοποθετήθηκαν σε σημείο ώστε όλα τα παιδιά να ανατρέχουν σε αυτούς.



Η συζήτηση για τους κανόνες στηρίχθηκε στον χρυσό κοινό κανόνα ότι όλοι πρέπει να είμαστε χαρούμενοι στο σχολείο!!!!!


τα παιδιά συμφώνησαν και έβαλαν την υπογραφή τους


αλλά δίνοντας έμφαση στην ομάδα, στην συνεργασία και την φιλία, έφτιαξαν το συμβόλαιο της τάξης όπου συμφώνησαν αποτυπώνοντας με τέμπερες τις παλάμες τους και φτιάχνοντας καρδιές από κάνσον ότι πρέπει να είμαστε όλοι σαν ένα για να πετύχουμε σημαντικά πράγματα στην ζωή μας και για να είμαστε πάντα χαρούμενοι.


Ζωγράφισαν μάλιστα μία εικόνα από κοινού βάζοντας το κάθε παιδί το δικό του λιθαράκι.....πόσο καλύτερα φαντάζει μία εργασία αν δουλεύουμε όλοι μαζί και συνεργαζόμαστε;




Παράλληλα, αποφάσισαν πόσα παιδιά θα παίζουν σε κάθε γωνιά και πώς θα χρησιμοποιούν τα υλικά.
Αναγνώρισαν και ονόμασαν τις γωνιές, αποφάσισαν τον αριθμό των παιδιών, αναγνώρισαν τους αριθμούς, τους κόλλησαν, ζωγράφισαν τόσα μπλουζάκια όσα και τα παιδιά και τα τοποθέτησαν κάτω από την αντίστοιχη γωνιά σύμφωνα με τον αριθμό. Στην πορεία, σε κάθε μπλουζάκι θα τοποθετούν το όνομα τους και έτσι θα επιλέγουν κάθε φορά την γωνιά παιχνιδιού που προτιμούν.





Οι γωνιές είναι σχεδόν έτοιμες....


Παρατηρώντας την ομάδα της τάξης, θεωρήσαμε ότι χρειάζεται να δουλέψουμε πολύ το θέμα της εμπιστοσύνης. Παίξαμε λοιπόν το παιχνίδι οδηγός και αυτοκίνητο όπου το παιδί- οδηγός πρέπει να κατευθύνει σωστά το παιδί- αυτοκίνητο το οποίο έχει τα μάτια του κλειστά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και μετά έπρεπε να κινηθούν στο χώρο χωρίς να συγκρουστούν.


Παράλληλα, παίξαμε το παιχνίδι ακολουθώντας τον ήχο



καθώς και το παιχνίδι του καθρέπτη.


Έγιναν ζευγαράκια και ακολούθησαν τις οδηγίες της νηπιαγωγού ακουμπώντας το ταίρι τους σε διάφορα σημεία του σώματος έτσι ώστε να νιώσουν οικεία, να χαλαρώσουν και να έρθουν συναισθηματικά κοντά το ένα με το άλλο.


Φυσικά δεν παραλείψαμε και τα ομαδικά παιχνίδια στην αυλή....




Στην συνέχεια, το κάθε παιδί παρατήρησε το ζευγαράκι του προσεχτικά και ζωγράφισε το πρόσωπο του πάνω σε καθρέπτες από χαρτόνι οι οποίοι διακοσμήθηκαν κατάλληλα. Έτσι, ρωτώντας ο κάθε ένας

Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου
πες μου σε παρακαλώ,
ποιος είναι μέσα στην τάξη 
αυτήν εδώ; 




τα γλυκά προσωπάκια των παιδιών φανερώνονται.



Το να μάθουν τα παιδιά να σέβονται τους υπολοίπους, να βοηθούν το ένα το άλλο και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση, χρειάζεται χρόνος και δουλειά....μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια
βρίσκουν τον φίλο τους, χορεύουν μαζί του, τον περιγράφουν και το κάθε παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του με τον φίλο του. Προσπαθούν μάλιστα να γράψουν το όνομα του.



Διαβάσαμε επίσης και το παραμύθι Τα τρία μικρά Λυκάκια  που ένα παιδί έφερε στην τάξη. Πολλά παιδιά το είχαν διαβάσει στο σπίτι τους και το γνώριζαν καλά. Ζωγράφισαν το σημείο που τους άρεσε περισσότερο και δικαιολόγησαν την απόφαση τους.





Διαβάσαμε και το παραμύθι με τα χρώματα όπου δίνει έμφαση στην συνεργασία, στην αγάπη και την κατανόηση. Το ουράνιο τόξο χάνεται διότι κανείς δεν του δίνει την απαιτούμενη σημασία. Ο κόσμος τρέχει να προλάβει, κανείς δεν ξέρει τι αλλά όλοι το βιώνουμε στην σημερινή εποχή έντονα. Μια παρέα παιδιών αναλαμβάνει να φέρει πίσω το ουράνιο τόξο και να επιστρέψουν στην πόλη τα πανέμορφα χρώματα του. Και έτσι γίνεται....τα χρώματα πλημμυρίζουν την πόλη και η χαρά τις καρδιές των παιδιών.




Τα παιδιά δημιουργούν ένα κολλάζ την βροχή από τα χρώματα χρησιμοποιώντας κόλλες γλασσέ


 και ζωγραφίζουν ότι τα εντυπωσίασε.




Διακρίνουν τον τίτλο του παραμυθιού, τον συγγραφέα και επιλέγουν τις αγαπημένες τους λεξούλες οι οποίες καταγράφονται στον πίνακα.



Τέλος, τα παιδιά χωρίστηκαν σε υπεύθυνες ομάδες ανάλογα με το χρώμα επιλογής τους. Μέσα από το παραμύθι Το σχολείο των πουλιών,



 τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε πουλάκια, το κάθε ένα με το δικό του χρώμα και πέταξαν με χαρά στο δικό τους δεντράκι. Το κάθε δέντρο με τα πουλάκια είναι υπεύθυνο μία μέρα της εβδομάδας να διεκπεραιώσεις τις δουλειές του σχολείου όπως στρώσιμο μεσημεριανού φαγητού, στρώσιμο στρωμάτων για ύπνο, καθαριότητα, βοηθοί της νηπιαγωγού κ.τ.λ νιώθοντας ικανά και άξια, ώριμα παιδιά που αναλαμβάνουν τις ευθύνες και υποχρεώσεις τους.



 (τα παιδιά-πουλάκια στις φωλίτσες τους)


και οι υπεύθυνες ομάδες σε ετοιμότητα....

Η Παρασκευή μας επιφύλασσε μία βροχερή μέρα.... Τα παιδιά ρωτούσαν για την βροχή γεγονός που μας έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού και να μάθουμε την μεταμόρφωση του νερού σε ατμό, σύννεφο, βροχή


να κάνουμε πειράματα για να βιώσουμε τις αλλαγές


να διαβάσουμε την ιστορία μιας ομπρέλας όπου η διαπραγματεύεται η έννοια της φιλίας


και τα παιδιά να φτιάξουν ομπρέλες...






( οι δραστηριότητες αφορούν και τα δύο τμήματα του σχολείου. Είναι κατανοητό πως τόσες πολλές δραστηριότητες δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν σε μία εβδομάδα ειδικά στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Βασικός μας στόχος σε κάθε δραστηριότητα είναι να είναι ποιοτική, να εμβαθύνουμε και όλα τα παιδιά να καταφέρουν να πετύχουν τους επιμέρους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος).




ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!!!! 














Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Εργαστήρι πολιτισμού!!!!!!

Εργαστήρι Πολιτισμού» για παιδιά στην οδό Αλκαμένους 11, Στ. Λαρίσης.Είσοδος ελεύθερη για όλα τα παιδιά.
Δωρεάν κάρτα μέλους. Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά από τις 9.30 το πρωί ως τις 7.30 το βράδυ. Το Σάββατο και την Κυριακή ανάλογα με το πρόγραμμα εκδ.ηλώσεων που θα ανακοινώνεται
πατήστε εδώ και στο εργαστήρι πολιτισμού ( εικόνα) θα περιηγηθείτε στα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρονται στα παιδιά δωρεάν μέσα από την ιστοσελίδα της κ. Αρβανιταντώνη, υπεύθυνης σχολικών δραστηριοτήτων.

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Το σχολείο άρχισε...

....και μαζί του ξεκίνησε η πρώτη επαφή των παιδιών μαζί του! Αρχικά, τα παιδιά γνωρίστηκαν με τις νηπιαγωγούς και τους/τις συμμαθητές/τριες τους μέσα από αντίστοιχα παιχνίδια γνωριμίας. 
Ζωγράφισαν την πρώτη τους ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τους χώρους του σχολείου(αίθουσα,αυλή,κουζίνα,τουαλέτα,γραφείο) αλλά και  αναφέραμε ορισμένους κανόνες συμπεριφοράς γιατί είδαμε στην πράξη ότι δυσκολευόμαστε να κινηθούμε όταν είμαστε τόσοι πολλοί σε ένα χώρο.
Γνωρίσαμε τις γωνιές μέσα στην τάξη,είδαμε πώς παίζουμε σ' αυτές, όπως στο κουκλοθέατρο 
στο οικοδομικό υλικό
αλλά και στην παρεούλα που μαζευόμαστε για να συζητήσουμε, να παίξουμε και
να διαβάσουμε μια ιστορία.
Διαβάσαμε λοιπόν μια σχετική ιστορία, για ένα παιδί που δεν ήθελε να πάει στο νηπιαγωγείο, μια κι αυτές τις μέρες τα παιδιά, άλλα λιγότερο άλλα περισσότερο περνούν μια φάση προσαρμογής στο νέο αυτό χώρο του σχολείου. Συζητήσαμε γι 'αυτό, το κάθε παιδί μοιράστηκε μαζί με την ομάδα την αγωνία του για το τι θα κάνουμε στο σχολείο, γιατί πρέπει να έρχονται στο σχολείο ενώ οι γονείς τους πάνε στη δουλειά κ.οκ.
 Ζωγράφισαν την αγαπημένη τους γωνιά
και τι τους αρέσει να κάνουν μέσα στο σχολείο περισσότερο




Για να αισθανθούν οικεία τα παιδιά στο νέο τους χώρο, την πρώτη εβδομάδα στο νηπιαγωγείο, έφερε το καθένα το αγαπημένο του παιχνίδι και το παρουσίασε στους νέους του φίλους. Τα παιδιά έκαναν διάφορες ερωτήσεις γι' αυτό, π.χ. ποιος του το αγόρασε, πώς παίζει μ' αυτό κ.ο.κ και στη συνέχεια τα αντάλλαξαν μεταξύ τους για να παίξουν.



Κάποια παιδιά ρώτησαν και την κυρία αν έχει παιχνίδι και το μοιράστηκε κι εκείνη μαζί τους...

Κάποια άλλα παιδιά ρωτούσαν για τις ζωγραφιές που να τις τοποθετήσουν κάθε φορά κι έτσι αφού το συζητήσαμε, αποφασίσαμε ότι δεν μπορούμε να τις παίρνουμε κάθε μέρα μαζί στην τσάντα και διαλέξε το κάθε παιδί το συρτάρι του...



Ακόμη είμαστε στην αρχή...έχουμε ακόμη κι άλλα πράγματα να κάνουμε και να γεμίσουμε τα συρταράκια με όμορφες ζωγραφιές αλλά το κυριότερο είναι να προσπαθήσουμε όλοι κ όλες μαζί να γεμίσουμε τις καρδούλες των παιδιών με όμορφες στιγμές!
Καλή αρχή και δύναμη σε όλες κ σε όλους!
Καλό Σαββατοκύριακο!