Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Πάσχα!

Αυτήν την εβδομάδα τα παιδιά γνώρισαν τα έθιμα του Πάσχα μέσα από πίνακες ζωγραφικής....ποια είναι τα έθιμα, τι συμβολίζουν....τι παρατηρούμε σε κάθε πίνακα;





Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση.....



Διαβάσαμε μια όμορφη ιστορία, για να φέρουμε πιο κοντά την Πασχαλιά!



Μέσα στο βιβλίο βρίσκουμε το τραγουδάκι της Πασχαλίτσας. Του δίνουμε τη δική μας μελωδία, παίζοντας φωνητικά και μουσικά παιχνίδια!



Έπειτα, γράφουμε το τραγουδάκι αυτό. Μπορούμε να συμβολίσουμε τα λόγια μας στο χαρτί είτε με ζωγραφιές, είτε με γράμματα, όπως κάνουν οι μεγάλοι!




Φτιάχνουμε τις δικές μας πασχαλίτσες!



Παίζουμε με τη γλώσσα και ταυτόχρονα μαθαίνουμε...









Παίζουμε με τους αριθμούς.....ενώνοντας σωστά τα σπασμένα αυγά....






Μαθαίνουμε να παίζουμε Λαγουδοτρίλιζα χρησιμοποιώντας πασχαλιάτικα πιόνια....






Φτιάχνουμε πασχαλινά λαγουδάκια....




και προβατάκια....



 Παίζουμε ψυχοκινητικά παιχνίδια με αυγά.....Το κυνήγι του Χαμένου Αυγού...





και αυγουλοσκυταλοδρομίες....





Το αυγό έκανε την κότα ή η κότα το αυγό;




Μέσα στην εβδομάδα έγινε και η προγραμματισμένη μας εκδρομούλα!



Πώς ευχόμαστε σε κάποιον για τη γιορτή που έρχεται;





Οι χειροτεχνίες συνεχίζονται πυρετωδώς!Διασκεδαστικές δραστηριότητες για τα παιδιά που ενθουσιάζονται!






Η γλυπτική μας πέτυχε! Τα καλαθάκια μας θα μείνουν στο σχολείο λίγο ακόμα, γιατί δεν θα τα αφήσουμε άδεια!


Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

Το Πάσχα έρχεται!

Το Πάσχα έρχεται, πλησιάζει, έχουμε μόνο τρείς εβδομάδες και είναι η ώρα να μάθουμε τι γιορτάζουμε την ιερή αυτή περίοδο της ορθοδοξίας. Το κύριο μέρος της εβδομάδας αφιερώθηκε στην λοιπόν, στα άγια πάθη του Κυρίου που τιμούμε την Μεγάλη Εβομάδα με τα μηνύματα χριστιανοσύνης που δίδαξε ο Χριστός.


Κοιτάξαμε πως αποτύπωσαν οι αγιογράφοι τα πάθη του Κυρίου 


και μετά γίναμε εμείς οι αγιογράφοι


Διαβάζουμε τις παραβολές του Κυρίου από τα βιβλία "η βίβλος για παιδιά" και "το Πάσχα",

και συζητάμε τι μας διδάσκει κάθε παραβολή. Έτσι την Μεγάλη Τετάρτη με την παραβολή των δέκα παρθένων καταλήξαμε στην αξία της υπομονής και σκέφτηκε κάθε παιδί κάποια στιγμή που η υπομονή του , του απέφερε κάποια οφέλη. 

 
Αποτύπωσαν επίσης το θείο δράμα της Σταυρώσεως του Χριστου,

και ετοίμασαν ενα Σταυρό για τον Χριστό.

Στη συνέχεια επιλέξαμε από την βιβλιοθήκη μας όλα τα βιβλία που έχουν θέμα το Πάσχα Τα βγάλαμε στην παρεούλα και μελετήσαμε τους τίτλους τους, μέχρι να μπορούμε να τους διαβάσουμε. Επίσης ετοιμάσαμε μερικά πασχαλινά αβγά.

Δύο δύο παιδιά έκλειναν τα μάτια τους μέχρι να κρύψουμε εμείς τα βιβλία
 στη συνέχεια έπρεπε να τα βρούνε και να διάβάσουν σωστά τους τίτλους,
όπου όποιος το πετύχαινε έπαιρνε ένα αβγό και στην παρεούλα μετρούσε κάθε παιδι τα αβγά που κέρδισε.
Βέβαια στα πλαίσια ευγενούς άμιλλας στο τέλος όλα τα παιδιά έδιναν τα χέρια για να συγχαρούνε τον αντίπαλο.

Ήρθε η ώρα να παίξουμε και το επιτραπέζιο παιχνίδι sudoku. Έπρεπε αρχικά να το ετοιμάσουμε. Κάποια παιδιά ετοίμασαν το καθένα από 4 όμοιες ζωγραφιές με θέμα το Πάσχα.

Βάλαμε όλες τις ζωγραφιές στα τετράγωνα , τα μετρήσαμε και εξηγήσαμε τους κανόνες του παιχνιδιού. Πρέπει να έχει απο ένα διαφορετικό σχέδιο κάθε οριζόντια γραμμή, κάθε καθετη στήλη και τα τέσσερα μεγάλα χρωματιστά τετράγωνα.

Την πρώτη φορά το φτιάξαμε εμείς και ερχόταν ένα ένα παιδί να βάλει στη θέση του τα κομμάτια που έλειπαν.
Αλλά επειδή το καταφέραμε πολύ καλά έτσι είπαμε να το δυσκολέψουμε λίγο. Βγάλαμε όλα τα κομμάτια και δυο δυο παιδιά προσπαθησαν να το φτιάξουν απο την αρχή μόνα τους.
Τελικά όμως...

Κάπου εκεί θυμήθηκαν και ένα παλιότερο παιχνίδι που παίζαμε, το tangram και ύστερα από έντονη λαική απαίτηση το "κατεβάσαμε" στον υπολογιστή μας να το παίζουμε και αυτό.


Στη συνέχεια γίναμε μυστικοί πράκτορες. Έπρεπε να ακούσουμε τον κωδικό και να ζωγραγίσουμε το αντίστοιχο τετράγωνο (πίνακας διπλής εισόδου). Αν τα κατέφέρναμε σωστά στο τέλος θα διαβάζαμε μυστικές , κρυμμένες λέξεις.
 Μέχρι που στο τέλος το βρήκαμε αυτό που ήταν κρυμμένο.
 

Επιλέξαμε, τέλος απο την πασχαλινή βιβλιοθήκη την ιστορία "η τουλιπίτσα" της Ζωρζ Σαρή και τη διαβάσαμε στα παιδιά.
Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο από τη συγκεκρένη ιστορία και αιτιολογήσαμε γιατί,

ενώ στο τέλος ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας λουλούδι. Άλλωστε, μην ξεχνάμε, έχουμε άνοιξη...


Και απομένουν μόνο δύο εβδομάδες για το Πάσχα...